Styrsö vägförening

Föreningsstämma/Årsmöte

Enligt stadgarnas 13 § Föreningsstämma ska ordinarie föreningsstämma hållas innan mars månads utgång. Styrsö vägförening håller en ordinarie föreningsstämma (i vardagligt tal kallat årsmöte) en gång per år. Det kan även finnas behov av att hålla extra föreningsstämma för att behandla principellt viktiga frågor inom föreningen (uppdaterat 2016-03-21).

Föreningsstämma 2017

Nu finns protokollet från föreningsstämman 2017 upplagt: Stämmoprotokoll 2017

Gällande § 20 om gångfartsområden beslutade stämman att avslå styrelsens förslag om borttagande av gångfartsområden vid Kalvhagsskolan. Resultatet efter omröstning blev 41 röster mot och 39 röster för.

Gällande § 21om fordonsmått beslutade stämman av att avslå styrelsens förslag om ändring av måttbestämmelser för så kallade golfbilar/elbilar. Resultatet efter omröstning blev 39 röster mot och 33 röster för.

Kallelse och handlingar kommmer i brevlådan under februari-mars månad senast två veckor före föreningsstämman (årsmötet) 2017.
Datum: Lördagen den 18 mars 2017
Tid: Kl. 11:00
Plats: Missionskyrkan
Handlingar: Styrsövägföreninghandlingarföreningsstämma2017

Välkommen att delta!

Föreningsstämma 2016

Styrsö vägförening har hållit ordinarie föreningsstämma (årsmöte) lördagen den 19 mars. Ca 70 medlemmar deltog. Protokollet är nu justerat och finns utlagt här tillsammans med bilagor.  (uppdaterat 2016-03-21).

Protokoll ordinarie föreningsstämma (årsmöte) 2016-03-19

Bilaga 1. Verksamhetsberättelse 2015, § 5
Bilaga 2. Årsreedovisning/Ekonomisk redogörelse 2015, § 5
Bilaga 3. Debiteringslängd, § 10 (sista sidan undertecknad av justerare. Publiceras ej på hemsidan, men fanns framlag på presidiebordet under föreningsstämman för granskning.)
Bilaga 4. Inkomst och utgiftsstat 2016

Protokoll från tidigare föreningsstämmor hittar du i Arkivet.

Sidan uppdaterad: 2017-04-01